A projekt több száz ember szorgalmának eredménye. A film bemutatja, hogyan dolgoztak együtt mérnökök, építészek, burkolók és logisztikai szakemberek, hogy egy lenyűgöző közlekedési vonalat hozzanak létre, amely egyszerre szolgálja a várost és gazdagítja Budapest építészeti örökségét.
Mi történt Budapest alatt, mielőtt a 4-es metró megnyitotta kapuit? A válasz izgalmasabb, mint gondolnád! "120 nap Budapest alatt - A budapesti 4-es metró mozaikburkolatainak készítése" című kisfilm betekintést nyújt a mélyben zajló kihívásokkal teli munkafolyamatokba, amelyeket a Mapei, a Duoflex Pool és a Ratskó Bau csapata dokumentált.
A metróépítés nemcsak mérnöki bravúrok és építési nehézségek sorozata volt, hanem művészi igényességgel végzett munka is. A földalatti világ megannyi titkát feltárva a film bemutatja a lenyűgöző mozaikburkolatok készítését, melyek nemcsak esztétikai élményt nyújtanak, hanem megfelelnek az extrém körülmények kihívásainak is.
A mozaikburkolatok tervezése és kivitelezése különleges anyagokat, precíz előkészítést és kivételes szakértelmet igényelt. A kisfilmben láthatjuk, hogyan dolgoztak a szakemberek az idő szorításában, és hogyan birkóztak meg a nehézségekkel. A segédanyagok – amelyeket kifejezetten a földalatti környezethez fejlesztettek ki – kulcsszerepet játszottak abban, hogy ezek az állomások nemcsak funkcionálisak, de lenyűgözőek is legyenek.
A kisfilm egyik különlegessége, hogy az elsők között mutatja be az egyes állomások készülő dizájnját. A látványtervek és a valóság találkozása lenyűgöző képeket tár elénk, és egy pillanatra visszarepít minket a projekt kezdeti időszakába, amikor még csak álom volt, hogy egyszer mindez megvalósul.
A film:
A 4-es metró 452 milliárd forintból épült meg, és a költségei jelentősen meghaladták az eredeti terveket. Az építés alatt 120 napot szenteltek kizárólag a burkolási munkálatokra – olyan folyamatokra, amelyek a metróvonal esztétikai élményének alapját képezik. Az első szakasz megnyitására 2014-ben került sor, de a film segít újra átélni a kezdeti izgalmakat.
A budapesti 4-es metróvonal nemcsak a közlekedésben hozott áttörést, hanem a dizájn és kivitelezés terén is maradandót alkotott. A mozaikburkolatok az állomások ékkövei, melyek elkészítése bámulatos mennyiségű szakértelmet, precizitást és kitartást igényelt. Íme néhány izgalmas adat és gondolat a projekt legkülönlegesebb aspektusairól:
6000 m² üvegmozaik: Öt állomás falait borítja lenyűgöző, egyedi tervezésű mozaik, amely nemcsak esztétikai élményt nyújt, hanem a metró modern, kortárs hangulatát is meghatározza. Ezek az apró darabok az építészet és a művészet találkozásának szimbólumai.
Vizesedő falak kihívása: A föld alatti környezet sajátosságai, mint a vízszivárgás, komoly megpróbáltatások elé állították a kivitelezőket. Különleges vízzáró rétegeket és anyagokat kellett alkalmazni annak érdekében, hogy a mozaikburkolatok hosszú távon is tökéletes állapotban maradjanak.
Íves felületek burkolása: Az állomások ívelt falai és boltíves szerkezetei különleges technikát és precíz tervezést igényeltek. Az üvegmozaik tökéletesen idomul ezekhez a felületekhez, ugyanakkor megköveteli az alapos előkészítést és a legapróbb részletekig kidolgozott kivitelezést.
Egyedi minták és művészeti koncepció: Az állomások mindegyike saját mintázatot kapott, amely az adott helyszínhez és annak környezetéhez illeszkedik. Ez a művészi igényesség különleges identitást ad az állomásoknak, miközben egységes arculatot biztosít a vonal számára.
Állványépítés és munkavégzés sínek felett: Az építési folyamat egyik legkomplexebb része az volt, hogy az állványokat úgy kellett megtervezni és felállítani, hogy a sínek fölött is biztonságosan lehessen dolgozni. Ez a logisztikai kihívás precíz ütemezést és állandó koordinációt igényelt a csapatok között.
A projekt több száz ember szorgalmának eredménye. A film bemutatja, hogyan dolgoztak együtt mérnökök, építészek, burkolók és logisztikai szakemberek, hogy egy lenyűgöző közlekedési vonalat hozzanak létre, amely egyszerre szolgálja a várost és gazdagítja Budapest építészeti örökségét.
A 4-es metró üvegmozaikjai nemcsak funkcionális burkolatok, hanem műalkotások is, amelyek minden nap inspirálják az utazókat – és emlékeztetnek minket arra, milyen erő rejlik az emberi kreativitásban és kitartásban.
A film : 120 nap Budapest alatt - A budapesti 4-es metró mozaikburkolatainak készítése